Pizza po mojemu.

22:55


Dziś podzielę się  z Wami moim przepisem na spód od pizzy

składniki:

  • 40 dkg mąki
  • 1 łyżeczka cukru
  • 6 dkg masła
  • 200ml mleka
  • 5dkg drożdży
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 żółtko



Drożdże rozcieramy w misce z cukrem i solą, następnie wlewamy lekko podgrzane mleko i odrobinę mąki i zostawiamy na 10 minut do wyrośnięcia.
Masło topimy.
Do odmierzonej mąki wlewamy ostudzone masło, oliwę z oliwek i wyrośnięty zaczyn.
Na koniec dodajemy żółtko i wyrabiamy.
Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia.



Po 30 minutach ciasto możemy wykładać na brytfankę. Najlepiej przed tą czynnością wysmarować sobie ręce oliwą z oliwek żeby ciasto nie przyklejało nam się do dłoni.
Wyłożone ciasto nakłuwamy widelcem, dzięki temu ciasto wyrośnie nam proste,a pod spodem nie będzie gromadzić się powietrze.

Jeżeli chodzi o sos, stawiam na prostotę.
Blenduje przecier pomidorowy z obranym ze skórki i pokrojonym w kostkę pomidorem, czosnkiem, ziołami prowansalskimi, bazylią, oregano,tymiankiem solą i pieprzem.













You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!