śródziemnomorski chlebek

23:12

Składniki:


  • szklanka przegotowanej ciepłej wody
  • 7 łyżek oliwy z oliwek
  • 10 dkg drożdży
  • 1szkl  razowej mąki pszennej do wypieku chleba
  • 2 szkl mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 1 łyżka ziół prowansalskich


  • 60g  czarnych oliwek
  • 10 suszonych pomidorów



Drożdże ucieramy z solą i cukrem. Dolewamy wody i oliwy z oliwek, dodajemy mąke z przyprawami, mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. 
Ok 30 minut.

Oliwki kroimy na plasterki, a pomidory w cienkie paski.
Gdy ciasto nam wyrośnie dodajemy do niego oliwki z pomidorami i mieszamy,
Formujemy bagietki układamy na brytfance  i odstawiamy ponownie na 15 minut do wyrośnięcia.
Po tym czasie wkładamy do piekarnika nagrzanego do ~200 stopni i pieczemy około 30 minut.
Na dół  piekarnika możemy włożyć naczynie z wodą.



You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!