Szarlotka

19:32




składniki:
1/2 szklanki mąki pszennej
3 szklanki mąki krupczatki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 żółtka
1 jajko
2 łyżki śmietany
1 margaryna lub masło
1/2 szklanki cukru
kilka kropel

1 kg jabłek
cynamon
cukier wanilinowy


Zagniatamy ciasto z podanych składników jak najmniej je ugniatając, po czym wkładamy na godzinę do lodówki.
Po tym czasie wykładamy połowę ciasta na brytfankę, i dziurawimy widelcem całą powierzchnie żeby powietrze zgromadzone pod ciastem miało możliwość wydobycia się, dzięki czemu unikniemy nieestetycznych wybrzuszeń w cieście.

1 kg jabłek obieramy i kroimy w plastry i układamy obok siebie na cieście posypując dużą ilością cynamonu i cukru wanilinowego.

resztę ciasta wykładamy na jabłka w dowolnych kształtach.
Ja postanowiłam wyciąć gwiazdki :)

Tak przygotowane ciasto wkładamy na 40-50 minut do piekarnika nagrzanego do 175 stopni.











You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!