,

Miętowe babeczki.

18:21


składniki na 12 babeczek :

  • 2 szklanki mąki
  • 2 płaski łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 120g miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanka mleka
  • kilka kropel soku z cytryny
  • garść liści mięty
  • skórka z połowy cytryny

miętę ucieramy w moździerzu z łyżką cukru, dodajemy kilka kropel soku z cytryny.

Masło ucieramy z resztą cukru na gładką masę, następnie dodajemy jajka. 
Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i sodą, po czym stopniowo dodajemy ją do margaryny na przemian z mlekiem.
Na sam koniec dodajemy skórkę z cytryny i zmiażdżone liście. 
Całość mieszamy.

Masę wykładamy do formy wyłożonej papilotkami, i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni  przez około 20 minut.


Gdy babeczki będą upieczone ( sprawdzamy wbijając wykałaczkę, jak na wykałaczce zostanie ciasto- są jeszcze surowe, gdy wykałaczka będzie czysta - muffiny są gotowe )

wyciągamy z piekarnika i zostawiamy w formie jeszcze przez chwilę aby forma ostygła.

Na babeczki wyłożyłam masę przygotowaną z tego przepisu na lukier masłowy, jedynie barwnik zamieniając zmiażdżonymi liśćmi mięty pieprzowej.











You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!