,

Muffinki kokosowo- bananowe

17:22

Jakiś czas temu zakochałam się w smaku babeczek kokosowo- bananowych. A wszystko za sprawą mojej siostry która przytachała do domu małą, niepozorną, różową książeczkę z przepisami na babeczki.
Co prawda na początku nie byłam przekonana co do połączenia muffina-banan, bo nie należę do wielbicieli bananów. Jednak to wydanie kompletnie powaliło mnie na kolana.
Dodając kawałek czekolady do środka muffiny, staje się ona moim osobistym apogeum w dziedzinie słodkości.


przepis na 12 babeczek:

  •  kostka masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenie
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 50g wiórek kokosowych
  • 2 jajka
  • 2 banany
  • 100g cukru
  • 100g jogurtu greckiego
Mąkę mieszamy z proszkiem, sodą, cynamonem i wiórkami kokosowymi. Jajka ubijamy z cukrem. Dodajemy stopione i ostudzone masło, i jogurt i mieszamy całość.
Banany obieramy i blendujemy a następnie dodajemy do masy jajecznej. .
Do masy jajecznej dodajemy suche składniki i mieszamy aż powstanie ciasto.

* opcjonalnie do ciasta można dodać pokruszoną czekoladę

Formę do babeczek, wykładamy papilotkami i wylewamy 3/4 wysokości zagłębienia. Do środka wciskamy kostkę czekolady.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i pieczemy około 25 minut.

Gdy babeczki będa rumiane i upieczone ( sprawdzamy wbijajac wykałaczkę, jak na wykałaczce zostanie ciasto- są jeszcze surowe, gdy wykałaczka będzie czysta - muffiny są gotowe )
wyciągamy z piekarnika i zostawiamy w formie jeszcze przez chwilę aby forma ostygła, po czy możemy wyciągać nasze muffiny :)




You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!