Risotto pietruszkowe

15:25

Jakiś czas temu moim sercem zawładnął ryż. Nie zwykły ryż, ale taki o aksamitnej konsystencji, i aromacie świeżych ziół, czyli popularnie nazywane risotto.
Gdy nadarza się okazja, przyrządzam je dla swoich znajomych i rodziny. Jednak największym fanem tej potrawy jest moja mama. Obie zwariowałyśmy na jego punkcie do tego stopnia że staramy się go przyrządzać przynajmniej raz w tygodniu.
Za każdym razem na patelni z ryżem ląduje co innego. 
Jednym razem łączę go z pietruszką, innym z pieczarkami, marchewką, kurczakiem czy groszkiem. 
Pole  do popisu w tym temacie jest ogromne. Nie sprawia również większych problemów w przygotowaniu. Wystarczy przyswoić parę prostych zasad do zbudowania podstawy tego fenomenalnego dania, a reszta dodatków to już kwestia upodobań.

Przy przygotowywaniu tego dania przyjmuję zasadę, że na jedną osobę odmierzam 100 g ryżu 
Najlepiej do tego nada się Arborio, można przyrządzić go z zwykłego białego jednak efekt nie będzie idealny, ryż nie sklei się odpowiednio.

składniki:
  • dwie średniej wielkości pietruszki w korzeniu
  • 300g ryżu 
  • 1,5 l bulionu warzywnego (może być z kostki)
  • 1 cebula
  • sól, pieprz do smaku
  • 100 ml wina białego półwytrawnego
  • liść laurowy parę ziaren ziela angielskiego
  • duży pęczek zielonej pietruszki
  • 100g sera twardego np. parmezan
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego gęstego

Cebulę kroimy w drobną kostkę, i podsmażamy na oliwie z np. pestek winogron z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego i łyżką masła.
Gdy cebula będzie zeszklona, wyciągamy ziele i liść laurowy i dodajemy pokrojoną w kostkę pietruszkę w korzeniu i wsypujemy ryż. Podsmażamy do momentu, aż ryż stanie się półprzezroczysty po czym dolewamy wino. 
Gdy ryż wchłonie wino, zaczynamy dolewać bulion, po chochelce, dolewają kolejną w momencie gdy poprzednia dawka będzie wchłonięta. 
Czynność powtarzamy do momentu aż ryż spęcznieje i będzie al dente.
W tym momencie do naszego ryżu dodajemy jogurt, doprawiamy solą i pieprzem, i poszatkowaną natką pietruszki ( im więcej tym smaczniej :)
Na sam koniec trzemy parmezan i mieszamy całość.
Nasze risotto jest już gotowe! 
Ja podałam go z wcześniej zamarynowaną solą, w papryce, pieprzu ziołowym z odrobiną gruboziarnistej soli. 
Ugrillowałam ją na patelni, a na sam koniec skropiłam białym winem półwytrawnym. 

Gorąco polecam! ;))






You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!