,

Zupa z kapusty pekińskiej

22:29

W niedzielę wieczorem, po powrocie z pracy lubię oglądać programy kulinarne i łapać inspiracje na nowe smakołyki.

Tym razem trafiłam na Jamiego Olivera i jego robienie czegoś z niczego. Tak też powstała  niesamowicie prosta i szybka w przygotowaniu zupa
Moje eksperymenty kulinarne nie zawsze dobrze się kończą, ale tym razem było wprost przeciwnie ;D

Składniki:
  • pół kapusty pekińskiej
  • papryczka chilli 
  • ok 10 cm korzeń imbiru
  • 3 ząbki czosnku
  • 6 łodyg selera naciowego
  • biała część pora
  • paczka makaronu ryżowego
  • bulion 
  • sól, pieprz, cytryna do smaku
Na początku przygotowujemy sobie bulion, ja zrobiłam go ze skrzydła z indyka.
W garnku rozgrzewamy olej kokosowy.
Czosnek, papryczkę i imbir miażdżymy garnkiem, młotkiem, czymkolwiek ;D
wrzucamy na olej i podsmażamy przez chwilę, następnie zalewamy bulionem.
Białą część pora, seler i kapustę ( również tylko biała część)  kroimy w paski i wrzucamy do gotującego się bulionu, doprawiamy solą i pieprzem, i paroma kroplami cytryny.
Całość gotujemy parę minut aby smaki sobą przesiąknęły.
Na koniec zalewamy gorącą wodą makaron ryżowy i odstawiamy na 5 minut.
Mięso z indyka, na którym gotowałam bulion na zupę, ugrillowałam na patelni i wrzuciłam kawałkami do zupy.
Gorąco polecam takie zestawienie na zimowe wieczory, zwłaszcza dla wiecznie przeziębionych,.
Ostrość zupy powoduje że momentalnie się rozgrzewamy, a antybakteryjne właściwości imbiru przyśpieszają powrót do zdrowia ;D

You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!