chleb pszenno-żytni pełnoziarnisty

19:57


składniki:

  • 200 g mąki pszennej 
  • 100 g mąki żytniej
  • 5 dkg drożdży 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1  łyżeczka soli
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1 łyżka otrębów owsianych 
  • 1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
  • kminek mielony
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • ziarna : słonecznik, pestki dyni, siemię lniane, sezam, 

Drożdże i cukier wsypujemy do ciepłej wody, dokładnie wymieszamy i odstawiamy na kilka minut na bok.
Ziarna wsypujemy do miski i zalewamy gorącą woda, również odstawiając.
Sypkie składniki mieszamy po czym dodajemy wodę z drożdżami odcedzone ziarnami oliwę i ponownie mieszamy i odstawiamy na około 30 minut do wyrośnięcia.
Po tym czasie, wykładamy do formy keksówki, i odstawiamy na kolejne 20 minut do wyrośnięcia.
Gdy chleb wyrośnie, polewamy wierzch  wodą i posypujemy mąką, co sprawi ze nabierze chrupiącej skórki.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy około godzinę, Na dno piekarnika wkładamy naczynie z wodą.

Gdy chleb będzie gotowy wyłączamy piekarnik,i zostawiamy go jeszcze przez jakiś czas aż nieco ostygnie.



You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!