pleśniak

18:41

Jedno z moich ulubionych ciast z owocami.

Połączenie kruchego ciasta z kwaśnym dżemem porzeczkowym/aroniowym, słodkimi brzoskwiniami i absolutnie fenomenalną wysoką jak pałac kultury bezą <3 



składniki na ciasto:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 kostka zimnego masła
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
na bezę: 
  • 5 białek
  • 1/2 szklanki cukru pudru
Wszystkie składniki zagniatamy na ciasto i wstawiamy do lodówki na ok 20 minut. 
Gdy ciasto się schłodzi dzielimy na dwie części i jedną wykładamy do brytfanki, drugą wstawiamy z powrotem do lodówki.

Ciasto smarujemy kwaśnym dżemem. Ja zazwyczaj używam porzeczkowego lub z aronii.


Na dżem wykładamy owoce według uznania. Ja najczęściej używam śliwek, brzoskwini, jabłek lub borówek.

W międzyczasie przechodzimy do ubicia bezy, którą wykładamy na owoce. 
Na sam wierzch, układamy uformowane wałeczki z ciasta które wcześniej odłożyliśmy do lodówki. 


Tak przygotowane ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni Celsjusza, i pieczemy około 45 minut.
Po upieczeniu wyłączamy piekarnik, i zostawiamy ciasto jeszcze przez chwilę w piekarniku, do momentu aż temperatura wewnątrz piekarnika nieco spadnie.
Dzięki temu nasze ciasto nie dozna " Szoku termicznego" i beza nie opadnie ;D


Efekt końcowy jaki jest, sami widzicie. Ja z mojej strony mogę dodać że jak dotąd nie otrzymałam żadnych reklamacji ani zażaleń od osób które miały okazje spróbować tego dzieła cukierniczego ;D





You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!