,

Gulasz z boczniaków z białym winem

16:42


Ostatnio w lodówce natknęłam się na paczkę boczniaków.

Zaczęłam się zastanawiać co by tu z nich zrobić. Kotlety z boczniaków są już tak oklepane że na samą myśl o nich przeszły mnie ciarki.
Wpadłam na pomysł żeby przyrządzić z nich coś w rodzaju zupy, tyle że  inną- słodko pikantną. 
Był to strzał w dziesiątkę. 


składniki : 
  • 250 g boczniaków
  • 2 duże marchewki
  • 1 duża cebula
  • 10 suszonych borowików
  • 50 ml białego półsłodkiego wina
  • 2 litry bulionu warzywnego
  • przyprawy sól, pieprz, chilli, imbir.zioła prowansalskie, ziele angielskie, liść laurowy.
  • natka pietruszki do posypania.

sposób przyrządzenia: 

Cebulę kroimy drobno i wrzucamy do garnka z nagrzaną oliwą, dodajemy parę ziaren  ziela angielskiego i liść laurowy i podsmażamy.
Marchew kroimy w niewielkie paski, i dodajemy do podsmażonej cebuli. 
Boczniaki kroimy w paseczki i dodajemy do garnka, gdy marchew zacznie się robić miękka i dodajemy wino i suszone grzyby.
Po 5 minutach zalewamy całość bulionem i przyprawiamy pieprzem, papryką  imbirem i ziołami.
Pietruszkę siekamy i posypujemy naszą zupę :)












You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!