Tort Sachera z musem czekoladowym

20:38

Od dawna miałam ochotę zrobić mocno czekoladowy tort, który powali mnie  na kolana.

Testowałam różne przepisy, które kończyły się rozczarowaniem bo czegoś w nich mi brakowało.
Dopiero niedawno temu, trafiłam na przepis na ciasto o dumne nazwie Tort Sachera.
Grzechem było zmieniać coś co już samo w sobie jest doskonałe, jednak nie mogłam się powstrzymać i do całego przepisu dodałam małe urozmaicenie od siebie w postaci musu czekoladowego.

składniki na tort:
  • 150g miękkiego masła
  • 150 g cukru pudru
  • 150 g czekolady 
  • 8 jaj (białka i żółtka osobno)
  • masło do posmarowania tortownicy 
  • pokruszone herbatniki 
  • dżem morelowy


Masło ubijamy z połową cukru pudru oraz roztopioną i ostudzoną  w kąpieli wodnej czekoladą *
Następnie dodajemy po jednym żółtku aż do uzyskania gęstej piany. Całość podsypujemy mąką.
Białka ubijamy z resztą cukru na sztywną pianę, którą dodajemy do masy czekoladowej.

Tak przygotowane ciasto wylewamy do wysmarowanej masłem i wysypanej herbatnikami tortownicy. Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 40 minut w temperaturze 175 stopni.

W tym momencie możemy przejść do przygotowania musu czekoladowego



*ja zamiast w kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę w mikrofalówce. Połamaną czekoladę wrzucam do miski i zalewam całą mlekiem. Wkładam do mikrofalówki i nastawiam na około 3 minuty aż mleko zacznie wrzeć.
Mleko zlewam do osobnej szklanki a czekoladę mieszam, ona w tym czasie gęstnieje, dlatego należy do niej dodać wcześniej zlanego gorącego mleka, energicznie mieszając. Dolewamy go odpowiednio tyle, aż podczas mieszania czekolady, nie zastyga nam ona.

składniki na mus:
  • 500 ml śmietany kremówki 
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1 opakowanie śnieżki

Śmietanę ubijamy ze śnieżką i cukrem pudrem. Czekoladę topimy w kąpieli wodnej i lekko studzimy, po czym dodajemy ją do ubitej śmietany i delikatnie mieszamy. 
Trzeba uważać żeby nie ubijać za długo śmietany żeby nam się nie zjechała.


 Gdy ciasto nam przestygnie, przekrawamy na pół i obie części smarujemy konfiturą morelową. 
Na spód wykładamy nasz mus czekoladowy po czym przykrywamy wierzchnią warstwą tortu.

Na górę wylewamy polewę

Składniki na polewę
  • 3 łyżki mleka 
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3  łyżki ciemnego kakao
  • 100g margaryny
  • łyżeczka żelatyny rozpuszczona w dwóch łyżkach wrzącej wody



Do rondelka wlewamy mleko i rozpuszczamy w nim cukier.Następnie dodajemy pokrojoną margarynę i rozpuszczamy całość ciągle mieszając. Gdy uzyskamy płynną masę zdejmujemy z ognia i dodajemy kakao energicznie mieszając. Na sam koniec dodajemy roztopioną żelatynę.Gdy polewa nieco przestygnie, możemy ją wylać na nasze ciasto,







You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!