,

muffinki serowo jogurtowe

20:32

Przepis na muffinki trochę spóźniony, bo były gwiazdami wieczoru ponad  tydzień temu. Sprawdziły się świetnie  podczas odwiedzin kuzynki z mężem, najmniej obiektywnego recenzenta Grzegorza którego serdecznie pozdrawiam jeżeli to czyta <3 Cokolwiek by nie spróbował z moich eksperymentów, i tak twierdzi że  mu smakuje ;D
Tak więc z czystym sumieniem mogę polecić ten przepis jeżeli ktoś ma ochotę na miękkie,aromatyczne, lekko kakaowe muffiny.
Ser jest w nich prawie nie wyczuwalny,także nawet jeśli ktoś nie przepada za smakiem białego serka, śmiało może przyrządzić te słodkości :)



Składniki na 12 muffinek:

  • 300g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki kakao 
  • 1 jajko
  • 150g cukru
  • 80 ml stopnionego masła
  • 200g jogurtu naturalnego
  • 200g serka twarogowego
  • 1 łyżka soku z cytryny

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni. Do formy na muffinki wkładamy papilotki.

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, sodą i kakao.
Jajko ubijamy z cukrem, dodajemy ostudzone płynne masło jogurt i serek twarogowy.
Do masy jajeczno- serowej przesiewamy mąkę i dodajemy sok z cytryny. Mieszamy do uzyskania gęstego ciasta.

Ciasto wykładamy do formy, Do środka możemy włożyć kostkę czekolady.
Ja dałam truskawkowej z Lindta o taką.( Po upieczeniu nadała niesamowitego truskawkowego aromatu moim muffinkom.)
Pieczemy około 25 minut.

Gdy muffinki będą upieczone odstawiamy na około 5 minut żeby odpoczęły.












You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!