,

Muffiny kawowo-rumowe

20:54

Spodziewając się we wtorek gości, chciałam upiec coś słodkiego. Niestety miałam mało czasu i podstawowe składniki w lodówce. Postanowiłam upichcić coś co potrafię najlepiej- muffiny, nieodparta chęć eksperymentu kazała mi wlać rumu i zaparzonej mocnej kawy.
Jak się później okazało, pomysł ten był najlepszą rzeczą jaka tego dnia wpadła mi do głowy.

przepis na 12 muffin:

  • 2 szklanki maki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • pół kostki miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru 
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mocnej kawy
  • 50 ml rumu
  • zmrożony krem czekoladowy
Mały kubek śmietany kremówki do ubicia na wierzch muffin.


Piekarnik nagrzewamy do temperatury 175 stopni.
Masło ucieramy z połową cukru i cukrem wanilinowym, następnie dodajemy jajka i rum.
Mąkę mieszamy z proszkiem i sodą.

Do utartej margaryny dodajemy na zmianę trochę mąki,  i zaparzoną odcedzoną z fusów, ostudzoną kawę cały czas miksując (tym razem na niższych obrotach)



Tak przyrządzone ciasto wylewamy do formy wyłożonej papilotkami,  do 3/4 wysokości wgłębień.
Do środka muffin wkładamy po pół łyżeczki kremu czekoladowego i przykrywamy do  ciastem.
Muffiny wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 20-25 minut.
Po tym czasie gdy babeczki będą gotowe, wyciągamy z pieca i odstawiamy do ostudzenia.

Zimną śmietanę ubijamy z 2 łyżkami cukru pudru i za pomocą szprycy do tortów dekorujemy wierzch. posypujemy kawą rozpuszczalną bądź posypką do ciasteczek.
Tak przygotowane muffiny wkładamy na 1 godzinę do lodówki żeby bita śmietana się zsiadła, po czym możemy zabrać się za konsumowanie naszych muffin :)







You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!