babeczki z kremem budyniowym

17:05

Ciasto kruche to chyba najszybsza i najprostsza rzecz na świecie do przyrządzenia, zaraz po ugotowaniu wody oczywiście.
Oczywiście jeżeli będziemy trzymać się podstawowych zasad przyrządzania kruchego ciasta.
A jeśli w całe przygotowanie włożymy jeszcze trochę serca to gwarantuje że wrażenia smakowe będą niepowtarzalne :)

składniki na kruche ciasto:

  • 200g mąki pszennej
  • 100g masła lub margaryny
  • 50g cukru pudru
  • 1 małe jajko
  • kilka kropel cytryny


Mąkę i cukier wsypujemy do miski, dodajemy zimne masło lub margarynę i kroimy nożem na małe kawałki. Następnie dodajemy cytrynę i jajko. Wyrabiamy ciasto, po czym wkładamy na około 1 godzinę do lodówki żeby je schłodzić.
Po tym czasie wyjmujemy je z lodówki i wykładamy do foremek. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni i pieczemy ok. 20 minut aż się zarumienią. 


składniki na masę: 
  •  150 g masła
  • pół szklanki cukru pudru
  • budyń waniliowy lub śmietankowy 
  • cukier wanilinowy
  • konfiturę wiśniową ( lub inną, kwaśną )
sposób przygotowania; 
Budyń gotujemy według przepisu na opakowaniu, po czym chłodzimy żeby był kompletnie zimny.
Masło ucieramy z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym na białą masę, po czym dodajemy po łyżce ostudzony budyń. Ucieramy do momentu uzyskania aksamitnej masy.


Upieczone i ostudzone babeczki możemy dekorować masą. 
Na dno babeczki wykładamy łyżkę konfitury, a następnie dekorujemy kremem budyniowym za pomocą szprycy do tortów.


You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!