pieczeń rzymska z papryką.

17:40

Co zrobić jak się ma za dużo wolnego  czasu i prawie dwa kilo łopatki? -Pieczeń rzymską. 

Najlepsza alternatywa sklepowej wędliny,
Ja swoją zrobiłam z dodatkiem czerwonej papryki i świeżo posiekanej pietruszki. 
Pracy przy przygotowaniu jej jest dość trochę, ale warta jest zachodu. 


Składniki na ok 50 cm keksówkę:
  • 1,70 kg łopatki wieprzowej.
  • 2 jajka
  • około 1/2 szklanki bułki tartej 
  • 1/2 litra bulionu 
  • 1 papryka
  • 2 cebule
  • przyprawy: ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz, kolendra, musztarda, pieprz cayenne, papryka słodka,zioła prowansalskie,
  • 3 ząbki czosnku
  • pęczek posiekanej natki pietruszki

Łopatkę mielimy, cebulę podsmażamy na oleju z dodatkiem liścia laurowego i paru ziaren ziela angielskiego na koniec dodajemy pokrojony w drobną kostkę czosnek  .Gdy cebula zrobi się rumiana, przekładamy ją do wysokiego naczynia i blendujemy ją. Paprykę podsmażamy na patelni do momentu aż będzie miękka, uważając żeby się nam nie przypaliła, po czym zdejmujemy ją z palnika i odstawiamy do przestudzenia.
Do zmielonego mięsa dodajemy przyprawy: pieprz, kolendrę, pieprz cayenne, paprykę słodką i zioła prowansalskie. Całość mieszamy dodając stopniowo przestudzony bulion i podsypując bułką tartą.
Na koniec dodajemy zblendowaną cebulę, pietruszkę, 2 łyżeczki ostrej musztardy, podsmażoną paprykę i sól do smaku, ponownie mieszając, jeżeli mięso będzie zbyt mokre dosypujemy bułki tartej.
Tak przygotowane mięso wykładamy do brytfanki, i wkładamy do piekarnika nagrzanego do około 200 stopni i pieczemy około godziny.








You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!