pesto z jarmużu i pietruszki

20:33

Jakiś czas temu szukałam kulinarnych inspiracji w przydomowym ogródku.

Nie musiałam długo czekać aż pomysł sam wleciał mi do głowy;)
Zielony, niepozorny jarmuż. Jedna z najstarszych odmian kapusty  bogata w witaminy K, witaminy A, witaminy C. Jest źródłem żelaza i sulforafanu ( związku o działaniu przeciwnowotworowym) Posiada właściwości przeciwzapalne i ma wysoką zawartość silnych przeciwutleniaczy, które odmładzają organizm.
Po takiej liście zalet nie sposób nie dołączyć go do swojego jadłospisu, w szczególności, że o tej porze roku mamy go pod dostatkiem :)

Ja postanowiłam przyrządzić z niego pesto, z dodatkiem pietruszki. 
Składniki : 
  •  duża główka jarmużu 
  • pęczek natki pietruszki
  • dwie gałązki naci selera 
  • opakowanie orzeszków pinii ( 75 g)
  • 200g słonecznika łuskanego
  • pół szklanki oliwy z oliwek
  • 4 ząbki czosnku
  • sól i pieprz do smaku.



Przygotowanie: 
Jarmuż dokładnie umyć. ( jeżeli chcemy się pozbyć ewentualnych domowników znajdujących się na naszej kapuście, zamaczamy go w misce z woda z dodatkiem łyżki octu. Owady momentalnie opuszczą naszą zieleninę ;)
Natkę selera i pietruszki oraz umyty i osuszony jarmuż siekamy, orzeszki pinii i słonecznik prażymy na patelni, czosnek przeciskamy przez praskę. 
Następnie wszystkie składniki wkładamy do głębokiej miski i blendujemy dodając stopniowo oliwę z oliwek, aż do uzyskania jednolitej pasty.
na koniec doprawiamy solą i pieprzem.
Ja podaję pastę na grzankach z chleba bądź bułki/bagietki. Na wierzch kładąc kawałki suszonego pomidora.





You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!