kotlety z kapusty.

14:36

Niedawno temu natknęłam się na dość obłędne zjawisko kulinarne pod postacią kotletów z białej kapusty. 

Brzmi to dość dziwnie, a i spotkałam się z męskimi opiniami, że kotlety i kapusta to tylko i wyłącznie w formie kotletów schabowych i zasmażanej kapusty. Ach, Ci mężczyźni... ;D
Ja jednak postanowiłam pójść za swoim, i zaryzykować. 
Jak dotąd, miałam okazje przyrządzić je dwa razy. Pierwszy raz z młodej kapusty.
 Za drugim razem ze starszej.
Różnica była nie tylko w czasie gotowania kapusty, ale za pierwszym razem trzeba było użyć bułki tartej i jajek, gdyż z większej ilości wody zawartej w młodej kapuście, konsystencja nie była odpowiednio zwarta.

składniki :
  • 1kg kapusty
  • 3 jajka 
  • bułka tarta
  • przyprawy do smaku : Ja użyłam gałki muszkatołowej, sól, pieprz, zioła prowansalskie, odrobinę mielonego kminku,
  • 3 łyżki oliwy
Kapustę siekamy i gotujemy do miękkości, dokładnie odcedzamy a następnie blendujemy na papkę.
Do kapusty dodajemy jajka, oliwę, bułkę tartą, a na sam koniec  doprawiamy przyprawami i formujemy z masy  kotleciki które obtaczamy w bułce i smażymy na patelni,





You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!