,

Muffiny jogurtowe

17:40

Słodkie, miękkie, niesamowicie wilgotne muffiny, po prostu idealne. Świetnie komponują się z różnymi nadzieniami, od krówek, przez owoce, batony, czekoladę po kremy orzechowe.


składniki na 14 muffin:


  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 jajko
  • 100g cukru
  • 1 torebka cukru waniliniwego
  • 100ml oleju roślinnego
  • 250 g jogurtu greckiego
  • 7 krówek
  • kilka kropel soku z cytryny

Mąkę mieszamy z proszkiem i sodą.
Jajko ubijamy z cukrem wanilinowymm. Do mąki dodajemy cukier, olej, jogurt oraz roztrzepane jajko i wszystko wymieszać na koniec dodajemy sok z cytryny i ponownie mieszamy.

Tak przygotowaną masę wykładamy do formy wyłożonej papilotkami, ( 3/4 wysokości zagłębienia)
Krówki przekrawamy na pół i wciskamy po połowie do każdej z muffin tak aby cała była zakryta ciastem. 
Pieczemy w temperaturze 175 stopni przez około 25 minut. 
Gdy babeczki będą rumiane i upieczone ( sprawdzamy wbijając wykałaczkę, jak na wykałaczce zostanie ciasto- są jeszcze surowe, gdy wykałaczka będzie czysta - muffiny są gotowe )
wyciągamy z piekarnika i zostawiamy w formie jeszcze przez chwilę aby forma ostygła.








You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!