,

Zupa krewetkowa z mlekiem kokosowym

16:27

Przepis na tą zupę zdradził mi mój pucio, przyrządził ją gdy przyleciał w odwiedziny do Polski. 

Byłam przekonana że będzie smaczna, bo według mnie jest jednym z najlepszych kucharzy u mnie w rodzinie.
Zupa na bazie bulionu z łososia dorsza i krewetek o aksamitnym posmaku mleka kokosowego i cytrynowej nucie która nadaje jej egzotycznego wyrazu. 
Polecam gorąco spróbowanie jej, jestem przekonana że trafi do gustu nawet tym, którzy nie przepadają za aromatem zup rybnych.

składniki :
  • krewetki koktajlowe 20 dkg
  • łosoś filet 20 dkg
  • filet z dorsza 20 dkg
  • mleko kokosowe 4 łyżki
  • skórka z cytryny
  • kawałek zielonej części pora
  • mała marchew
  • mała pietruszka
  • kostka rosołowa 1 sztuka
  • sól do smaku
  • seler korzeniowy
  • ziele angielskie 2-3 sztuki
  • seler naciowy 1 gałązka
ponadto: 
  • bagietka
  • główka czosnku
  • sól
  • masło

Sposób przygotowania


Z Marchewki, pietruszki, selera (naciowego i w korzeniu) liścia pora oraz ząbka czosnku gotujemy wywar. Dodajemy ziele angielskie i kostkę rosołową.

w międzyczasie możemy przygotować zapiekaną bagietkę z masłem czosnkowym.
główkę czosnku obieramy i przeciskamy przez praskę, dodajemy soli i mieszamy go z połową kostki masła.
przygotowany masłem smarujemy przekrojoną bagietkę i wkładamy do piekarnika nagrzanego na 150 stopni i zapiekamy aż masło się rozpuści a bagietka będzie rumiana.

Krewetki obieramy z ogonków, dodajemy do wywaru razem z filetem z dorsza i łososiem, gotujemy dalej na małym ogniu.
Gdy ryby i krewetki będą ugotowane dodajemy startą skórkę z cytryny oraz zabielamy 4 łyżkami mleka kokosowego(można dodać więcej).
Doprawiamy zupę kucharkiem i pieprzem do smaku.
Po chwili zupa jest gotowa.




You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!