,

śniegowe babeczki

22:07

Dziś rano wstałam, wyjrzałam przez okno czego nie mam w zwyczaju robić na co dzień, a ku mojemu zdziwieniu na polu padał śnieg.
Ucieszyłam się niesamowcie bo od paru lat czekam na prawdziwe białe święta.
Widok ten od razu zainspirował mnie, do zrobienia śniegowych muffin.
W roli puchatego śniegu bita śmietana i kokos oczywiście <3

na 15 muffin:

  • 4 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 200g wiórek kokosuowych
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • odrobinę soku z cytryny
  • cukier na oko ok. 1/2 szklanki
  • 8 krówek
  • 4 łyżki oleju
do tego : 
  • kubeczek bitej śmietany 
  • 2 łyżki cukru pudru

Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę. Suche składniki mieszamy. 
Żółtka dodajemy do piany na przemian z mąką.
Na koniec dodajemy kokos( trochę zostawiamy do posypania na górze) olej i sok z cytryny.

Tak przygotowane ciasto wylewamy do formy wyłożonej papilotkami, do środka dodajemy po pół krówki i wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na około 15 minut.
Gdy muffiny będą gotowe, zostawiamy w wyłączonym piekarniku aż temperatura w piecu osiągnie temperaturę pokojową, po czym możemy wyciągnąć babeczki.

Na koniec ubijamy śmietanę z cukrem pudrem, i zdobimy wierzch babeczek, posypując kokosem.









You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!