,

muffinki kawowe

15:50

Najlepszy babski wieczór czyli kobiety,wino, ploty. Na taką okazję postanowiłam zrobić specjalne muffinki. Mocno kawowe, z dużą ilością mlecznej czekolady.

Na przygotowanie 12 muffin użyłam:

  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • pół kostki miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru 
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mocnej kawy (z 3 łyżeczek)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • pół stopionej gorzkiej czekolady.
  • parę kropel soku z cytryny.
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej drobnej ( np. Jacobs Velvet)
do tego pół mlecznej czekolady do środka muffinek.

Masło topimy i studzimy.
Białka ubijamy na sztywną pianę z cukrem, po czym dodajemy żółtka i stopioną czekoladę i mieszamy.
Do naszej piany zaczynamy dodawać ostudzoną rozpuszczoną czekoladę, ostudzone masło oraz po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem i sodą. Od tego momentu masę mieszamy powoli i tylko łyżką.
Gdy masa będzie robić się gęsta, podlewamy ostudzoną zaparzoną mocną kawę.
Na sam koniec dodajemy parę kropel soku z cytryny i dodajemy dwie łyżki kawy rozpuszczalnej  i delikatnie mieszamy aż wszystko się połączy.

Tak przygotowane ciasto wylewamy do formy wyłożonej papilotkami, i wsadzamy po kostce czekolady do środka, tak aby cała czekolada była przykryta ciastem..Tak przygotowane muffinki wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni i pieczemy przez około 25 minut.

po upieczeniu trzymamy przez chwilę w wyłączonym piekarniku aby sobie odpoczęły, po czym wyciągamy formę z piekarnika i zostawiamy do wystygnięcia.






You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!