,

muffinki brownie

22:27

W sobotę wracając ze szkoły do głowy wpadła mi myśl żeby zrobić muffinki oreo. Przychodzę do domu a oreo zniknęło, więc zostałam zmuszona do wymyślenia innych ale równie dobrych babeczek.

Przeglądając z mamą zdjęcia muffinek wstępną wersję obrałyśmy że muffinkami na dziś będą czkoladowe muffinki Nigelli, później jednak zaproponowałam muffinki z ciasta na brownie i przy tym też zostało.


składniki na 18 muffin:
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • 1 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 100g cukru pudru
  • 5 jaj
  • 200g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • wiśnie do środka

Margarynę topimy w mikrofalówce w szklanej miseczce. Gdy przybierze ona płynną postać i będzie gorąca dodajemy do niej pokruszoną czekoladę i mieszamy aż się rozpuści i połączy się z margaryną przybierając postać płynnej masy.

Białka ubijamy z cukrem, po czym dodajemy żółtka na przemian z sypkimi składnikami i masą margarynowa i delikatnie mieszamy.
Na sam koniec dodajemy parę kropel soku z cytryny i tak przygotowaną masę przelewamy do  
formy wyłożonej papilotkami i dodajemy wiśnie do środka. ( ja dodałam takie wyciągnięte z nalewki wiśniowej mojej mamy ;)  Blachę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni  na około 15- 20 minut.
Gdy muffiny będa upieczone, wyłączamy piekarnik i zostawiamy jeszcze na chwilę by piekarnik przestygnął a muffiny odpoczęły.
Po około 5 minutach wyjmujemy formę i ponownie ostawiamy muffiny na parę minut by forma przestygła, po czy możemy wyciągnąć nasze muffinki :))





You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!