Hummus

17:37

Idzie zima, jarmuż znika z ogródków a moja miłość do past nie gaśnie. 

Niestety na jakiś czas pastę z jarmużu muszę zastąpić jakąś inną. 
Akurat się złożyło, że w czeluściach spiżarki znalazłam paczkę ciecierzycy. 
To był znak że czas zrobić hummus. 
Nie ma nic cudowniejszego niż pokrojone kawałki chrupiącej marchewki papryki czy selera naciowego z odrobiną tej pasty z cieciorki.

składniki :
  • 200g ciecierzycy
  • 5 łyżek oliwy oliwek
  • 5 łyżek sezamu
  • 50ml zimnej przegotowanej wody
  • 2-3 ząbki czosnku
  • Przyprawy do smaku: sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • sok z połowy cytryny

Ciecierzycę dzień wcześniej wrzucamy do wody i moczymy przez noc. 
Rano gotujemy ją na wolnym ogniu przez około godzinę.
Gdy cieciorka będzie miękka cedzimy ją i odstawiamy do wystygnięcia,
W tym czasie sezam prażymy do lekkiego zarumienienia na patelni, studzimy i blendujemy z oliwą z oliwek.
Do Przygotowanej pasty sezamowej dodajemy ostudzoną ciecierzyce i dalej blendujemy dolewając od czasu do czasu wodę.i sok z cytryny.
Na koniec przyprawiamy zgniecionym czosnkiem, solą i pieprzem.
Ja dodałam gałkę muszkatołową która nadała lekkiej pikanterii mojemu hummusowi. 



You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!