Lukier królewski

22:15

Moim marzeniem z dzieciństwa było posiadanie własnej chatki z piernika. 

Właściwie teraz nie mam pojęcia co mnie w niej tak fascynowało, zwłaszcza dziś wieczorem, gdy siedzę kompletnie wykończona po całym dniu projektowania, wycinania, pieczenia, lukrowania, i w ostateczności sklejania.

Z jednej strony, zrobienie sobie takiej chatki nie jest specjalnie skomplikowane, niestety jest bardzo pracochłonne. Mi zajęło to około 9 godzin a to dość sporo.
Choć po tym czasie stwierdzam, że było warto. :)

Niezawodną sprawą przy budowaniu własnej chatki, jest lukier królewski.
Nie tylko sprawdza się doskonale przy sklejaniu elementów chatki, ale także świetnie prezentuje się na rumianym pierniku. <3

do przygotowania lukru królewskiego potrzebne nam będzie:
  • 2 białka
  • 400g cukru pudru
  • 4 łyżki soku z cytryny

Białka ubijamy na sztywną pianę z odrobina soli.
Następnie zmniejszamy obroty miksera, dodajemy stopniowo cytrynę i cukier puder i obijamy do uzyskania gęstego lukru.

*W momencie dodawania cukru, zmniejszamy obroty miksera, żeby uniknąć powstania pęcherzyków powietrza w lukrze. Napowietrzony lukier po wyschnięciu się łamie. 

Z tych proporcji wyszło mi dość dużo lukru. Wystarczyło mi na polukrowanie wszystkich elementów chatki i dość sporej podstawy na której stała.

 


You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!