,

Orzechowe babeczki z serkiem homogenizowanym

16:25

Cudownie się złożyło, że piątek mam wolny, i ledwo przytomna po całonocnej inwentaryzacji piekę obiecane muffinki na jutrzejsze zajęcia! ;D
Niestety moja siostra zjadła cały zapas bananów, więc postanowiłam zrobić muffinki orzechowe z serkiem homogenizowanym.

na 12 muffin :

  • 200g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • 100g cukru
  • 2jajka
  • 50g stopionego masła
  • 100g mąki
  • 4 łyżki kakao ( ja miałam to mało ciemne temu dałam więcej)
  • 50 g grubo pokrojonych orzechów pecan
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • kilka kropel soku z cytryny

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i ubijamy dalej.
Gdy cukier się rozpuści, dodajemy żółtka i  po łyżce serka homogenizowanego i delikatnie mieszamy.
W tym momencie mieszamy suche składniki (kakao,proszek, sodę i mąkę) i przesiane stopniowo dodajemy do masy jajecznej na przemian ze stopionym masłem.

Na koniec wkrapiamy cytrynę i dorzucamy posiekane orzechy.
Tak przygotowaną masę wlewamy do formy na muffiny, wyłożonej papilotkami i pieczemy w nagrzanym piekarniku przez 15 minut.

Ja do swoich muffinek dodałam do środka, kawałek gorzkiej czekolady, która świetnie skomponowała się z aromatem orzechów! <3







You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!