,

muffiny winogronowe

12:37

Pierwszy dzień października, to oznacza że późna odmiana winogron w moim ogrodzie już jest coraz słodsza. Połączenie lekko kwaskowych winogron ze słodkim ciastem i kremem czekoladowym okazała się trafnym zestawieniem. Drugim wariantem było włożenie do środka muffiny białego ptasiego mleczka, jednak ta opcja okazała się nie najszczęśliwsza, bo ptasie mleczko postanowiło uciec z muffiny xD


składniki na 17 muffin: 
  • kostka margaryny 
  • 3/4 szklanki cukru
  • pół szklanki mleka
  • 2 jajka
  • ok 3 szklanek mąki
  • cukier wanilinowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • kilka kropel soku z cytryny.
  • 2 szklanki winogron
Margarynę ucieramy z cukrem do białości. Gdy cukier rozpuści się,  dodajemy do margaryny jajko i podsypujemy mąką z proszkiem i sodą dalej miksując. Gdy Ciasto będzie robić się gęste, podlewamy mlekiem.
Na koniec dodajemy sok z cytryny i winogrona, całość delikatnie mieszamy łyżką.
Tak przygotowane ciasto wykładamy do formy wyłożonej papilotkami.
Do każdej muffiny wkładamy kostkę czekolady lub pół łyżeczki zmrożonego kremu czekoladowego.
Muffiny pieczemy w temperaturze 175 stopni przez ok 20 minut. 




You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!