Domowe Oreo

17:46

Wy też uwielbiacie ciasteczka Oreo? ;D 
Ja zwariowałam na ich punkcie, zwłaszcza takie zamoczone w mleku <3 
Wczoraj naszła mnie ochota na odtworzenie tego smaku w warunkach domowych.
 Najlepszy efekt smakowy był na drugi dzień, gdy przez całą noc poleżały przełożone masą. Ciasteczka które na początku były mega twarde, zrobiły się w środku cudownie miękkie. 
Masa z mleka w proszku w połączeniu z mocno kakaowym ciasteczkiem wierzcie mi, że powala na kolana, 
Gorąco polecam, przyrządzić sobie je w domu. Nie pożałujecie :))

Do przygotowania  przełożonych masą około 40 ciasteczek użyłam :
  • 140 g masła
  • 2 1/2 szkl mąki
  • 3/4 szklanki kakao 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 szklanki cukru pudru
  • 2 jajka

Masło topimy, dodajemy cukier puder i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Gdy masa maślana ostygnie, dodajemy do niej jajka i ponownie mieszamy.
Suche składniki wsypujemy do miski, po czym dodajemy masę maślano cukrowo jajeczna i wyrabiamy.

Gdy składniki się połączą a ciasto będzie wyrobione, formujemy kulę i odstawiamy do lodówki na 30 minut do zmrożenia.

Po tym czasie wałkujemy ciasto, wycinamy foremką dowolne kształty, przekładamy na wysmarowaną margaryną i wyłożoną papierem do pieczenia brytfankę. Warto brytfankę wyłożyć papierem, bo ciasteczka zaraz po upieczeniu robią się twarde i ciężko jest je ściągnąć z brytfanki, nie łamiąc ich. Dzięki papierowi nie przyklejają się i ściąganie ich  nie sprawia nam trudności.
Wyłożone ciasteczka wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 10 minut.
Gorące ciasteczka ściągamy od razy i kładziemy płasko na deskę.
Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Masa do przełożenia:
  • 3/4 kostki masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • odrobina soli
  • roztopiony w 4 łyżkach mleka cukier wanilinowy
  • mleko w proszku (około 1/2 dużego opakowania)

Masło ucieramy z cukrem pudrem, gdy uzyskamy puszystą masę  zaczynamy stopniowo dodawać mleko w proszku na przemian z mlekiem z cukrem wanilinowym.
( ja do swojej masy dodałam około 3 łyżek spirytusu, jednak jeżeli dzieci będą jadły te ciasteczka to lepiej ominąć ten składnik)
na sam koniec dodajemy szczyptę soli, która podbije smak cukru i miksujemy jeszcze przez chwilę.


Tak przygotowana masę wkładamy na 30 minut do lodówki, po tym czasie można dekoratorem do ciast nakładać  na ciasteczka masę i je składać.





You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!