Pumpkin pie

21:24

Zbliża się Wszystkich Świętych, z tego powodu miałam mnóstwo pracy z przygotowaniem kompozycji nagrobnych, a co za tym idzie- mega mało czasu na gotowanie, o pieczeniu już nie wspominając. 

Wszystkie palce mam już poparzone, lakier z paznokci prawie całkowicie zdrapany to znak, że moja przygoda z kompozycjami nagrobnymi całe szczęście w tym roku dobiega końca :)
Czas się zabrać za pieczenie !
Jako że w kuchni sterczała piękna, okrągła, ognisto pomarańczowa dynia, postanowiłam zrobić z niej użytek i przyrządzić przysmak dyniowy czyli słynne pumpkin pie.
Niezwykłe połączenie kruchego ciasta z musem dyniowym który jest niesamowicie puszysty o konsystencji pianki. <3 
Atutem tego wypieku jest fakt, że jest bardzo proste w wykonaniu. 


Spód ciasta to nic innego jak kruche ciasto takie jak na tartę. przepis o tutaj ( robimy z podwójnej porcji) zagniatamy je i wsadzamy do lodówki do zmrożenia.

pianka dyniowa: 
  • 300 g miąższu dyniowego
  • 300ml mleka
  • 4 spore łyżki mleka w proszku
  • 1/2 szklanki cukru
  • laska wanilii lub cukier wanilinowy
  • 1 białko
  • 1/2 opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego
  • 2 łyżki masła
  • sok z połowy cytryny
  • cynamon do smaku
Dynię kroimy w kostkę i podsmażamy na maśle w głębokim garnku aż zacznie się robić miękka. 
Dolewamy mleko i dodajemy połowę cukru, mleko w proszku, cukier wanilinowy lub laskę wanilii. gotujemy do czasu aż dynia kompletnie rozmięknie.
Na koniec gotowania dodajemy budyń i całość blendujemy na mus i studzimy.
Gdy mus kompletnie ostygnie, białko ubijamy na sztywną pianę z resztą cukru.
 
W tym czasie możemy wyłożyć ciasto na blachę do pieczenia tart, tak aby brzegi były dość wysokie. ( cześć ciasta możemy zostawić by ozdobić wierzch)
nakłuwamy całość ciasta widelcem, przykrywamy papierem do pieczenia i wysypujemy fasolę jaś lub ryż na całą powierzchnię i podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez ok 10 minut.


Mus dyniowy doprawiamy odrobiną cynamonu i sokiem z cytryny, dodajemy pianę  i delikatnie mieszamy. 
Tak przygotowany mus wylewamy na podpieczoną tartę i wkładamy ponownie do piekarnika. pieczemy ok 10 minut w nagrzanym piekarniku, Gdy masa zacznie z wierzchu zastygać, wykrojone dowolne kształty z ciasta wkładamy na brzegach naszej tarty  po czym wkładamy ciasto  z powrotem do piekarnika i pieczemy aż ciasto z brzegów będzie rumiane.
Gdy ciasto będzie upieczone, piekarnik wyłączamy, i zostawiamy w nim nasze ciasto aż kompletnie ostygnie.



Najlepiej smakuje podane z bitą śmietaną <3 











You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!