,

muffinki korzenne jabłkowo orzechowe

20:32

Jabłka i orzechy jak nic innego kojarzą mi się ze świętami Bożego Narodzenia, a do tego świetnie komponują się z grzanym winem.
Jako że trafiła mi się wolna sobota, a i  panna Joanna obiecała wybrać się z wizytą na ploty, grzane wino i muffinki, postanowiłam przyrządzić babeczki które idealnie będą współgrać ze smakiem grzanego wina.
Padło na jabłkowo orzechowo czekoladowe.
Taka kompozycja smaków idealnie wpasowuje się w zimową aurę <3 <3

składniki na 17 muffin:

  • 3 obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłka
  • 1 szklanka rozdrobnionych orzechów laskowych.( ja włożyłam je do grubszego woreczka foliowego, zawinęłam w ścierkę i potraktowałam tłuczkiem )
  • 3 łyżki kakao
  • 2 jaja
  • 4 łyżki stopionego masła
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • ok 20 ciastek kruchych np. korzennych lub maślanych ( pokruszonych)
  • łyżeczka soku z cytryny
  • przyprawy : Pół paczki przyprawy korzennej, kardamon, cynamon,

Suche składniki wymieszać.
Jajka ubić z cukrem do białości. Następnie dodać pokrojone jabłka i orzechy. Następnie dodać suche składniki i stopione i lekko przestudzone masło i sok z cytryny. Całość wymieszać i wylać do formy wyłożonej papilotkami.
Ja do środka swoich muffin dałam po pół łyżeczki kremu czekoladowego. 

Muffinki pieczemy ok 20 minut w temperaturze 175 stopni.
Po tym czasie wyjmujemy z piekarnika i  odstawiamy na ok 5 minut aby poleżały w formie zanim je z niej wyciągniemy.









You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!