cukier waniliowy

21:51

Nieubłaganie zbliżają się święta. W większości domów, to czas wzmożonych porządków, i przygotowywania tysiąca łakoci.
Warto przygotować się wcześniej do pieczenia dużej ilości słodkości.
Nie wiem jak Wam, ale mi zawsze brakuje proszku do pieczenia, albo cukru wanilinowego.
W tym roku postanowiłam się zabezpieczyć na taką ewentualność. Jako że w lidlu była promocja na wanilię w laskach, postanowiłam przygotować sobie cukier z prawdziwą wanilią.
Najprostsza rzecz na świecie, wystarczy jedynie

  • 1 kg cukru
  • laska wanilii
  •  trochę chęci i czas :)



W sklepie można kupić cukier do wypieków, od zwykłego różni się tylko tym, że jest nieco drobniejszy niż zwykły biały.
Ja wzięłam ten najzwyczajniejszy biały, wsypałam do słoika i potraktowałam go blenderem.

Laskę wanilii przecięłam wzdłuż na pół i przytrzymując palcem jedną końcówkę laski, nożem  przejechałam po całej długości wanilii wyciągając w ten sposób nasionka, które są najbardziej aromatyczną częścią rośliny.

Nasiona jak i całą laskę wsypujemy do słoika z cukrem, szczelnie zamykamy i potrząsamy przez chwilę.

Tak przygotowany cukier odstawiamy na 2 tygodnie aby nabrała aromatu.


W ten sposób otrzymujemy 1 kg cukru z prawdziwą wanilią za około 10 zł. podczas gdy kupując w sklepie zapłacilibyśmy za gotowy produkt około 100zł za 1 kg.:)

Do naszego cukru można odrobinę kardamonu, który nada jeszcze lepszy aromat :)




You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!