sałatka nicejska

19:13

Zimowe przeziębienia sprawiają, że jeszcze bardziej tęsknię za latem. 

A gdy człowiek jest zasmarkany, idealnym sposobem na szybsze zmierzenie się z chorobą jest duża dawka witamin w postaci świeżych warzyw, w tym moja ukochana czerwona papryka <3
Taka warzywna bomba witaminowa jest świetną odskocznią po świątecznym przejedzeniu ;D

Dziś w kuchni razem z mamą. 
Postanowiłyśmy zrobić naszą ulubioną sałatkę nicejską, w której zakochałyśmy się tego lata, gdy pierwszy raz ją przyrządziłam.
Niestety wersja okrojona bo bez fasolki szparagowej, ale ten mały drobiazg nie ujął smaku naszej kolacji.

skłądniki:

  • pół główki sałaty lodowej
  • jeden zielony ogórek
  • puszka tuńczyka w oleju
  • słoik czarnych oliwek
  • 3 pomidory 
  • 1 papryka czerwona
  • dwie małe cebule czerwone
  • 5 jajek ugotowanych na twardo

sos 
  • łyżka majonezu
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • sól, pieprz, przyprawa do sałatek.

sałatę umyć i poszarpać, paprykę pokroić w cienkie paski, cebulę w piórka, pomidory i ugotowane jaja pokroić w ćwiartki.
Wszystkie składniki wsypujemy do miski i dodajemy sos przygotowany z jogurtu greckiego, majonezu i przypraw.

Na sam koniec szatkujemy świeżą bazylię i doprawiamy nią naszą sałatkę! :)




You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!