Babeczki z musem czekoladowym

21:43

Pisałam już że mam zbyt miękkie serce, i jak ktoś zapyta kiedy mu coś upichcę to nie musi długo czekać? ;D

 No to tak to własnie u mnie wygląda. 
Tym razem obiecałam, że przyniosę do pracy babeczki. Jednak postanowiłam odejść od muffinek, z którymi się kojarzę moim znajomym. 
Przygotowałam babeczki na kruchym kakaowym cieście z musem czekoladowym i dwoma dżemami ( winogronowym mojej mamy i brzoskwinią żelowaną)


Składniki podaje orientacyjnie bo u mnie przygotowywanie kruchego ciasta wygląda tak, że wrzucam składniki "na oko" 

  • 200g mąki pszennej
  • 100g masła lub margaryny
  • 50g cukru pudru
  • 1 małe jajko
  • 3 łyżki kakao

Mąkę z kakao i  cukrem wsypujemy do miski ,  dodajemy zimną margarynę i kroimy w misce na drobne kawałki. 
Dodajemy jajko i wyrabiamy.
wkładamy do lodówki na 30 minut po czym wyklejamy foremki do babeczek.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez około 10-15 minut.


Mus czekoladowy 
  • 2 gorzkie czekolady
  • 500ml śmietany 30% kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru

Zmrożoną śmietanę ubijamy z cukrem, dodajemy stopioną w kąpieli wodnej i wystudzoną czekoladę, i mieszamy z bitą śmietaną.
Tak powstał nam mus czekoladowy który na 1h odstawiamy do lodówki. 

Na ostudzone spody babeczek wykładamy konfiturę, i szprycą nakładamy zmrożony mus czekoladowy.
Babeczki smakują najlepiej gdy zrobimy je dzień wcześniej a noc spędzą w zimnym miejscu.







You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!