omlet z cukinią i serkiem favitą

14:40

Wolne w środku tygodnia to  czas kiedy wpadają mi do głowy bardzo dziwne pomysły. Jednym z nich było zrobienie śniadania dla mojej siostry.

Pomyślałam że całkiem miło będzie jeśli zrobię jej niesamowitego omleta na śniadanie. 

Przeglądając lodówkę natknęłam się na cukinię i ser fetopodobny które postanowiłam potraktować patelnią ;D

składniki:

  • 4 jajka
  • pół cukini
  • cebula
  • 2 łyżki sera favita
  • przyprawy : sól, pieprz, tymianek, oregano, bazylia, ziele angielskie, liść laurowy

Cebulę pokroiłam na drobną kostkę i podsmażyłam na oleju kokosowym z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego. Taki drobny szczegół, który niesamowicie zmienia aromat cebuli.
Cukinię szatkuję na półplasterki i rzucam na patelnie z cebulą. Chwilę podsmażam aż lekko się zarumieni. W tym momencie wyciągam liść laurowy i ziele angielskie z patelni,  po czym doprawiam przyprawami wg uznania.
Jajka wbijam do miseczki i rozbijam rózgą i wlewam na patelnię, tak aby zalać całą cukinię. 
Gdy jajka zaczną się ścinać, kruszę serek na całość.
Omlet zwijam na patelni za pomocą łopatki, i wykładam na talerz. Na sam koniec posypuję potartym serem Grana Padano i świeżo posiekanym oregano.


You Might Also Like

0 komentarze

About me

Nie jestem MasterChef'em.
Nie gotuje idealnie, tak jak każdy jestem tylko człowiekiem i mam prawo błądzić.
Czasem sypnę za dużo mąki, czasem drożdżówka nie wyrośnie, czasem beza opadnie. Mimo tych niepowodzeń nie poddaje się, tylko zawiązuje fartuch i działam dalej.
Największym sukcesem jest dla mnie to, że osoby które raz spróbują mojego wyrobu, wracają po więcej. :))


prawa autorskie

Zdjęcia umieszczane na moim blogu są mojego autorstwa. Proszę o niekopiowanie ich bez mojej zgody i poszanowanie moich praw!